Güçlü Yönler Strengths |
Zayıf Yönler Weaknesses |
Fırsatlar Opportunities |
Tehditler Threats |
+Okul binasının fiziki şartlarının iyi olması ve ulaşımının kolay olması.
+ Bakanlığımızın filtreleme servisi ile istenmeyen içeriklere okul ağımızdan ulaşılamaması
+ Bilşim alanında yetişmiş personelimizin olması
+Okul sınıf mevcutlarının standartlara uygun olması.
+Öğrencilerin ve velilerin ihtiyaç duyduklarında okul yönetimine, öğretmenlere ve rehberlik servisine kolayca ulaşabiliyor olması.
+ Öğrencilerimizin okuma ve yazarlık becerilerine geliştirmeyi desteklmesinin sonucu olarak bilinçli
+ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimizin Covid-19 şartlarına rağmen öğrencilere birebir ulaşarak destek olması, e-Güvenlik seminerlerine online olarak devam etmesi.
+Akademik çalışmayı teşvik edici, yapıcı ve yönlendirici bir yönetim anlayışının olması.
+ Öğretmen ve personelimizin yaş ortalamasının yüksek olmaması, teknolojiyi etkili kullanmada yeterli donanıma sahip olmaları.
+Okul yönetimi ve çalışanlar arasındaki iletişimin sıcak ve güçlü olması.
+Okulumuzda Toplantı Salonu olması.
+Yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli iletişiminin oldukça güçlü olması.
+Yeniliklere açık ve gelişen teknolojiye uyum sağlayan, genç, dinamik ve başarılı bir okul kadrosunun olması.
+ eTwinning projeleriyle e-Güvenlik konusunda işbirliği ve bilgi paylaşımı yapabildiğimiz ortak ağımızın olması.
+Donanım yönünden yeterli olması.
+Güvenli internet kullanımı konusunda yeterli bilgiye sahip öğrenci-öğretmen-veli profilinin olması.
+Okulumuzun Güvenli İnternet Kullanımı konusu fazlasıyla önemseyen ve bu konuda gerekli önlemleri alan bir kurum olması.
+Okulumuzda cep telefonu, fotoğraf makinası ve benzeri teknolojik aletlerin izinsiz kullanılmaması ve bu kuralla ilgili görünür uyarı yazılarının bulunması.
+Teknolojinin okul personeli tarafından yerinde ve doğru bir şekilde kullanılması ve derslere entegre edilmesi.
|
+Okulla az irtibatı olan veliler ve parçalanmış aile çocukları. Bazı ebeveylerin şehir veya yurtdışında çalışmaları
+Okulun çevre düzenlenmesinde ağaçlandırmanın az olması.
+Bazı velilerin okulla ve öğretmenlerle iletişime daha az geçmesi.
+Pandemi sürecinden dolayı sosyal ve kültürel faaliyetlerin yapılamaması.
+Güvenli internet kullanımı konusunda yeterli bilgilendirme ve uyarılar yapılmasına rağmen az da olsa Siber Zorbalık girişimlerinin olması.
+Okulumuzda yeterince Teknik eleman bulunmaması.
|
+Ulusal ve Uluslararası E-Twinning Projelerinin yürütülmesi.
+Okulumuzun E-Safety Label kapsamında etiket çalışmalarının yürütülmesi.
+Pandemi döneminde birçok veliyle iletişimin artması. +Okulumuzun Eğitimde Fatih Projesi kapsamında fırsatlardan yaralanması.
+Çevrimiçi ortamların yaygınlaşmasıyla, rehberlik çalışmasının okul dışı yerlerde ve zamanlarda yapılabiliyor olması. |
+Öğrencilerin teknoloji imkanlarını olumsuz yönde kullanma ihtimalinin olması.
+ Pandemi sürecinde öğrencilerimizin cep telefonu ve bilgisayar kullanımının yeterince denetlenemesi, önceki dönemlere göre daha çok zaman geçirmeleri
+ Yeni normalde öğrencilerin birbiriyle okul dışı ortamlarda yoğun şekilde iletişim halinde olması, mesajlaşma uygulamalarına nisbeten daha kolay erişimleri akran zorbalığı ve zararlı içeriğe maruz kalma riskini artırmaktadır.
+Öğrencilerde cep telefonu, bilgisayar kullanma ve televizyon izleme alışkanlığının fazla olması.
+İnternet tehditlerinin her geçen gün kendini yenilemesi ve daha cazip hale gelmesi. +Pandemi sürecinde bazı öğrencilere ulaşılamaması, öğrencilerle yüz yüze iletişimin imkansız hale gelmesi |