Ali Tekinsoy Ortaokulu SWOT Analizi

14.01.2021 606

Güçlü Yönler

Strengths

Zayıf Yönler

Weaknesses

Fırsatlar

Opportunities

Tehditler

Threats

+Okul binasının fiziki şartlarının iyi olması ve ulaşımının kolay olması.

 

+ Bakanlığımızın filtreleme servisi ile istenmeyen içeriklere okul ağımızdan ulaşılamaması

 

+ Bilşim alanında yetişmiş personelimizin olması

 

+Okul sınıf mevcutlarının standartlara uygun olması.

 

+Öğrencilerin ve velilerin ihtiyaç duyduklarında okul yönetimine, öğretmenlere ve rehberlik servisine kolayca ulaşabiliyor olması.

 

+ Öğrencilerimizin okuma ve yazarlık becerilerine geliştirmeyi desteklmesinin sonucu olarak bilinçli

 

+ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisimizin Covid-19 şartlarına rağmen öğrencilere birebir ulaşarak destek olması, e-Güvenlik seminerlerine online olarak devam etmesi.

 

+Akademik çalışmayı teşvik edici, yapıcı ve yönlendirici bir yönetim anlayışının olması.

 

+ Öğretmen ve personelimizin yaş ortalamasının yüksek olmaması, teknolojiyi etkili kullanmada  yeterli donanıma sahip olmaları.

 

+Okul yönetimi ve çalışanlar arasındaki iletişimin sıcak ve güçlü olması.

 

+Okulumuzda Toplantı Salonu olması.

 

+Yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli iletişiminin oldukça güçlü olması.

 

+Yeniliklere açık ve gelişen teknolojiye uyum sağlayan, genç, dinamik ve başarılı bir okul kadrosunun olması.

 

+ eTwinning projeleriyle e-Güvenlik konusunda işbirliği ve bilgi paylaşımı yapabildiğimiz ortak ağımızın olması.

 

+Donanım yönünden yeterli olması.

 

+Güvenli internet kullanımı konusunda yeterli bilgiye sahip öğrenci-öğretmen-veli profilinin olması.

 

+Okulumuzun Güvenli İnternet Kullanımı konusu fazlasıyla önemseyen ve bu konuda gerekli önlemleri alan bir kurum olması.

 

+Okulumuzda cep telefonu, fotoğraf makinası ve benzeri teknolojik aletlerin izinsiz kullanılmaması ve bu kuralla ilgili görünür uyarı yazılarının bulunması.

 

+Teknolojinin okul personeli tarafından yerinde ve doğru bir şekilde kullanılması ve derslere entegre edilmesi.

 

+Okulla az irtibatı olan veliler ve parçalanmış aile çocukları. Bazı ebeveylerin şehir veya yurtdışında çalışmaları

 

+Okulun çevre düzenlenmesinde ağaçlandırmanın az olması.

 

+Bazı velilerin okulla ve öğretmenlerle iletişime daha az geçmesi.

 

+Pandemi sürecinden dolayı sosyal ve kültürel faaliyetlerin yapılamaması.

 

+Güvenli internet kullanımı konusunda yeterli bilgilendirme ve uyarılar yapılmasına rağmen az da olsa Siber Zorbalık girişimlerinin olması.

 

+Okulumuzda yeterince Teknik eleman bulunmaması.

 

+Ulusal ve Uluslararası E-Twinning Projelerinin yürütülmesi.

 

+Okulumuzun E-Safety Label kapsamında etiket çalışmalarının yürütülmesi.

 

+Pandemi döneminde birçok veliyle iletişimin artması.

+Okulumuzun Eğitimde Fatih Projesi kapsamında fırsatlardan yaralanması.

 

+Çevrimiçi ortamların yaygınlaşmasıyla, rehberlik çalışmasının okul dışı yerlerde ve zamanlarda yapılabiliyor olması.

+Öğrencilerin teknoloji imkanlarını olumsuz yönde kullanma ihtimalinin olması.

 

+ Pandemi sürecinde öğrencilerimizin cep telefonu ve bilgisayar  kullanımının yeterince denetlenemesi, önceki dönemlere göre daha çok zaman geçirmeleri

 

+ Yeni normalde öğrencilerin birbiriyle okul dışı ortamlarda yoğun şekilde iletişim halinde olması, mesajlaşma uygulamalarına nisbeten daha kolay erişimleri akran zorbalığı ve zararlı içeriğe maruz kalma riskini artırmaktadır.

 

+Öğrencilerde cep telefonu, bilgisayar kullanma ve televizyon izleme alışkanlığının fazla olması.

 

+İnternet tehditlerinin her geçen gün kendini yenilemesi ve daha cazip hale gelmesi.

 +Pandemi sürecinde bazı öğrencilere ulaşılamaması, öğrencilerle yüz yüze iletişimin imkansız hale gelmesi